האם משתלם לשווק באמצעות פלאיירים ותלי דלת לחלוקה?

האם גם אתם מקבלים כל מיני פרסומים לתיבת הדואר או לידית הדלת? האם גם אתם שואלים את עצמכם לפעמים משהו בסגנון 'מה יוצא להם מזה?…'.

כבית דפוס, זו שאלה שאנחנו נתקלים לא פעם.

מהצד השני, אנחנו מכירים כמובן גם לקוחות רבים שמשתמשים בשיטת הפרסום הזו באופן שוטף.

העברנו לכמה מהם את השאלה הזו וקיבלנו מגוון תשובות.

במאמר הזה ננסה לסכם את כל הידע הזה.

הוא מיועד לבעלות ובעלי עסקים שמתלבטים אם לפרסם כך בעצמם וגם למי שכבר עושה זאת כיום ורוצה לשמוע עוד דעות בנושא.

ראשית, שאלנו את בעלי העסקים הללו משהו כזה: 'תגידו, מה יוצא לכם מלפרסם בעזרת פלאיירים לחלוקה אם אתם יודעים שהם יזרקו אחרי זה לפח?' האמת, שהופתענו מהתשובות ובהמשך השיחה מהיתרונות הגדולים בצורת הפסום הזאת.

חלוקת פלאיירים... אלפי עסקים כנראה לא טועים

שאלת מליון הדולר, האם באמת כולם זורקים את הפלאיירים לפח?

אותם בעלי עסקים איתם שוחחנו משווים את הפרסום הזה לפרסום הממומן בגוגל או פייסבוק.

למי שלא מתמצא, מדובר באותן מודעות שמופיעות בראש של דף תוצאות החיפוש או בסמוך לפוסטים בפייסבוק.

בכדי לפרסם שם, נדרשים המפרסמים לשלם סכומים שנקבעים לפי גודל הקהל הנחשף והתחרותיות של התחום.

היתרון הוא שניתן לפרסם לקהל מאד ספציפי, נניח לפי גיל או תחומי עניין.

החיסרון הוא שעלות כל מודעה יכולה להגיע… אתם יושבים טוב?… לעשרות שקלים חדשים.

אז נכון שיש המון יתרונות לפרסום ממומן, אבל כאשר הוא נהיה יקר כל כך, פלאיירים פתאום מתחילים להיות יותר תחרותיים למגוון רחב של עסקים ובעלי מקצוע.

אולי יעניין אתכם גם לקרוא על – 

מכל החישובים יצא ש... אתם צריכים לפרסם על פלאיירים בדיוור ישיר!

היתרונות של פלאיירים ותלי-דלת על פני פרסום ממומן באינטרנט

ממש כמונו, אתם תופתעו לגלות כמה יתרונות יש לשיטת השיווק המאד פשוטה הזו, הנה עיקרם:

  • עלות פר חשיפה – העלות לחשיפה בפלאיירים יכולה להתחיל מכ 15 אגורות בלבד. אפילו פלאיירים שנזרקים לפח, מקבלים תשומת לב קטנה לפני כן. פלאייר שמעוצב נכון הוא כזה שפשוט אי אפשר לברוח מהמסר בו, כבר כאשר הוא מציץ מתיבת הדואר. יש לזכור גם שרוב המודעות בפרסום הממומן זוכות להתעלמות של הגולשים, רק שהן יקרות הרבה יותר. מחירן מתחיל נמדד בשקלים, לא באגורות.
  • יתרון בתחומים תחרותיים – בתחומים שהפרסום באינטרנט מאד תחרותי, גדל היתרון היחסי של הפלאיירים. העלות שלהם איננה תלויה בתוכן ובקהל היעד. זאת צריך לסייג כי לפעמים דווקא כן יש תלות של המחיר באיזור גיאוגרפי. חלוקה בשכונת וילות למשל תהיה יקרה יותר. מה שמביא אותנו לטרגוט בפלאיירם:
  • ניתן בכל זאת לטרגט – תחילה הסבר: 'טירגוט' הוא המונח שהתקבע לפילוח של קהל היעד והפצה יעודית של פרסום לפי פלחים אלו. המונח מגיע מהמלה target, ויש לנו הרגשה שהוא לא נמצא במילון אבן שושן… מה שמפתיע בחלוקה של פרסום ממוען (לתיבות דואר או ידיות הדלתות) הוא שניתן באיזשהו אופן קצת לטרגט את הקהל וכך לרכז מאמץ ומשאבים על קהל יותר מתאים למוצר או השירות המוצע. הטירגוט מתבצע על ידי בחירה של איזורים גיאוגרפים, למשל: מסעדות מזון מהיר שמפרסמות בשכונות עם קהל יעד יותר צעיר וסטודנטים; טכנאי מעליות שמפרסם בבניינים עם… מעלית; פרסום יום פתוח לדירה גדולה שמיועדת למשפחות מהסביבה שרוצות לשדרג את הדירה אבל לא להעביר את הילדים מהמסגרות המוכרות. כל אלו הם טרגוטים שחלקם יהיו אפילו קשים לביצוע בפרסום באינטרנט. כאן מקבלים אותם 'בחינם'.
  • שטח פרסום – הפרסום על גבי פלאייר ותלי-דלת הוא הרבה יותר גדול מפרסום באינטרנט. כאן יש לנו שני צדדים עליהם נוכל ליצור מודעה. ניתן להשתמש באלמנטים יצירתיים שונים בכדי ליצור מודעה שמושכת את העין ונשארת זכירה לאורך זמן. אחד האלמנטים הללו הוא חיתוך צורני או כפי שזה נקרא בשפה מקצועית 'שטאנץ'. יתרון נוסף בהקשר הזה הוא שפרסום מודפס הוא מדיום שאיננו רגילים לקרא. הוא סטאטי ופשוט ודווקא זה יכול להיות יתרון. 

      זמן מול המודעה

  • פרסום אחד לכמה אנשים – הפרסום באינטרנט הוא אינדיבידואלי. הוא מיועד לזוג עיניים אחד בדרך כלל. פלאייר או תלי-דלת שנשמרים עם מגנט על המקרר או בכניסה לבית ליד המפתחות, יכולים להמשיך ולפרסם לעוד אנשים בבית ולהוות תזכורת להתעסק ולדבר על הנושא המפורסם בהם.

    בהקשר הזה, יש לתלי דלת יתרון מיוחד. הוא פשוט 'נמצא' ביד של מי שנכנס הביתה וזוכה לחשיפה פוטנציאלית על ידי יותר מאדם אחד ואולי אפילו לשיחה קצרה בנושא. 

פרסום על ידי פלאיירים ותלי-דלת בהפצה - כיצד עושים זאת נכון

  • החלטה על מיקומים – ראשית, צריך להחליט על איזור גיאוגרפי ומיקומים בו. נסו להתחשב בקהל היעד שלכם ובהתאמתו למוצר. אם יש לכם כמה מיקומים עם תפוצה רחבה, ניתן ליצור פרסומים יעודיים בעלות נוספת שאיננה גבוהה. 

  • החלטה על תזמון – רבים אינם חושבים מספיק על נושא התזמון אבל הוא חשבו ממש כמו האיזור הגיאוגרפי. לפי היום בשבוע והשעה ביום אתם למעשה משפיעים על מי יקרא את הפרסום ובאיזה מצב. פרסום שנעשה מאוחר בלילה יקרא על ידי אנשים היוצאים לעבודה. פרסום ביום חמישי בערב יכול להתאים למי שעושה מטלות שונות בשישי בבוקר ויש לו זמן להרים לכם טלפון. פרסום בשעות הבוקר יגיע ליותר בני נוער למשל.

     

    נקודה נוספת היא ריווח של החלוקה לפי היכולת שלכם לענות ולקבל הזמנות. זה כמובן תלוי בעסק שלכם, קחו זאת כנקודה למחשבה.

     

  • לתת ערך – אחת משיטות הפרסום החזקות ביותר היא זו שמתחילה בלתת משהו ללקוח. נסו לחשוב מה אתם יכולים להציע וציינו זאת. חשוב לתת מתנות אמיתיות ובלעדיות. זה מבטיח שיותר אנשים ישמרו את הפרסום שלכם.
  • גרפיקה – אל תזניחו את נושא הגרפיקה והתכנון של הפרסום. אתם לא יכולים לדעת בדיוק איך יניחו כל פלאייר בתיבה, אבל אתם כן יכולים לעצב אותו לפי מה שנקרא כדבר ראשון. כפי שציינו, תוכלו להשתמש בכל מיני 'גימיקים' עיצוביים שעושים את כל ההבדל: חיתוך צורני של הפלאייר לצורות שונות. 
תלי דלת שהביא עבודה...

לסיכום

בין אם תבחרו לשווק באמצעות פלאיירים ובין אם לאו, אנחנו מקווים שקיבלתם הצצה מעניינת למערכת השיקולים של בעלות ובעלי עסקים בנוגע לאפיק הפרסום הזה.

אם תבחרו גם אתם בערוץ הפרסום האפקטיבי הזה, אנחנו בבית הדפוס ראש פתרונות דפוס נשמח להפיק לכם הכל במחירים אטרקטיביים: גרפיקה, הדפסת פלאיירים או תלידלת והפצה אמינה שלהם.

צרו איתנו קשר, אנחנו משתדלים לענות מהר.